چطور سرکار احساس بهتری داشته باشید؟

۱۴ بازديد
به هر شیوه ای که کار میکتید چه کارمند باشید چه فریلنسر و ...  گاهی ممکنه انرژی کافی برای انجام کارهارو نداشته باشید. حتی ممکنه این احساس هم داشته باشید که دیگه نمیتونید ادامه بدید با اینکه کار مورد علاقتون رو دارید انجام میدید. حالا چطور سرکار احساس بهتری داشته باشیم؟ 
جند تا نکته از تجربیات خودم بگم: 

اولین نکته 
سعی کنید با همکارنتون معاشرت های خوبی داشته باشید. تا جایی که ممکنه از حاشیه ها دوری کنید و صحبت هاتون رو به صحبت های کاری تبدیل کنید. میتونید در مورد پادکستی که به تازگی گوش دادید یا کتابی که جدیدا خوندید صحبت کنید. 

دومین نکته 
از تغذیتون سرکار غافل نشید. صبحانه بخورید و میان وعده هارو فراموش نکنید. اگه بدونید چقدر خوردن یه صبحانه خوشمزه روی اخلاق و مودتون تاثیر میذاره. هیچ موقع عادت خوردن صبحانه رو ترک نمیکنید. برای میان وعده هم میتونید از میان وعده های مقوی مثل مغزیجات یا سبزیجات بخار پز شده بخورید. من جدیدا با یه سری خوراکی خوش مزه مثل میوه خشک و حلوا آشنا شدم که میتونید از سایت های زیر خرید کنید: 
https://halvachisweets.com/
https://veggie-snack.com//

سومین نکته 
برای کاهش خستگی چشم هاتون مخصوصا اگه با سیستم کار میکنید بعد از ۴۰ دقیقه کار کردن ۲ دقیقه چشم هاتون رو ببندید و استراحت کنید. استفاده از قطره های چشمی برای کاهش خشکی چشم هم خیلی موثره. 


چهارمین نکته 
از خوردن مولتی ویتامین ها غافل نشید. ویتامین ب ۱۲ و ویتامین سی و منیزیوم برای تامین انرژی بدن مفید هستند. منیزیم به بهبود انرژی بدن هم کمک میکنه. 

پنجمین نکته 
نرمش های کوتاه رو درون برنامه روزانه خودتون جا بدید. شاید خیلی وقتا ما تایم کافی برای رفتن باشگاه و فعالیت های ورزشی نداشته باشیم. بهترین راهکار اینکه ورزش سبک رو در حد ۱۰ تا ۲۰ دقیقه داخل برنامه بذاریم. میتونیم صبح ها قبل از ساعت کاری پیاده روی کنیم. یا اگر محیط کاریمون سالت ورزشی داره از اون استفاده کنیم. 

اهمیت ندارد چه زمانی از روز را به انجام این تمرینات ورزشی سبک اختصاص دهید. مایکل سدربرگ، فیزیولوژیست ورزشی در این باره می گوید: "تفاوتی ندارد این حرکات ورزشی را در اول صبح یا در زمان استراحت بعد از ناهار انجام دهید. افرادی که در طول روز تمرینات ورزشی انجام می دهند، انرژی بیشتری دارند و عملکرد خلاقانه‌تری از خود بروز می دهند. آن‌ها دارای تفکر انتقادی بوده و مسائل را به روش بهتری حل می کنند. توصیه می کنیم یک پیاده روی یا دویدن 15 دقیقه‌ای را در برنامه روزانه‌تان بگنجانید که سبب افزایش گردش خون و تقویت هورمون اندروفین می شود."


ششمین نکته 
پشت میزکار صاف بشینید. وقتی پشت میزکار به درستی بنشینید انرژی خود را تقویت خواهید کرد؛ اما وقتی با حالت قوز کرده پشت میز بنشینید، ریه‌هایتان حالت فشرده به خود می گیرد. پس نمی توانید تنفس عمیق بکشید. در این وضعیت، قلب نمی تواند اکسیژن را به مغز، خون و دیگر قسمت‌های بدن پمپاژ کند؛ بنابراین قوز کردن در هنگام نشستن سبب افت سطح انرژی بدن شده و مغزتان کارایی خوبی از خود بروز نخواهد داد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.